Monday 21 November 2011

MEMORI SEKOLAH MENENGAH KGV

Di alam sekolah rendah cukup seronok sekali duduk dgn nenek sebelah ibu dimanja dan di belai. Masa zaman aku sekulah rendah ada penilaian darjah 5 dimasa itu aku mendapat 4A 1B. Bila mana masuk alam sekolah menengah aku mendapat tawaran di Sekolah Menengah King Goerge V di bandar Seremban.
Banyak memori indah tersimpan dan tersemat di sanubari masa disana. Di sana menghabiskan masa selama 5 tahun sampai tingkatan 5.
Semasa aku mula2 masuk disana ranging masih berlaku lagi di mana-mana sekolah berasrama. Masa tu umur aku masih menjankau umur 13 tahun. Di sana aku dirangging oleh abg2 yang dah lama bermastautin di sana.
Maklum lah aku ni budak kg tak tahu apa pun akan berlaku tapi nasib aku baik sebab dia tengok aku bkn jenis melawan hanya dgr cakap diorg je. Mula2 memang lah aku disuruh basuh baju, kasut  dan kemas tempat tidur dia org yang mana satu bilik dgn aku. Bila balik dari kelas aku pun basuh lah baju dia orang tanpa bantahan.
Tapi bila salah saorang abg tu kesian dgn aku juga taiko dalam bilik aku tu dia selalu depend aku dan minta aku hentikan kerja2 basuh baju abg2 ni lagi juga telah bagi amaran pada abg2 tu jgn buli aku lagi.
Jadi aku di lindung oleh dia dan aku jadi adik angkat dia. Umur dia masa tu 16 tahun dalam tingkatan 4 nama dia halim. Sejak dari itu aku tak pernah dibuli lagi dan dijaga lebih baik.
Aku pula pandai ambil hati dia bila setiap minggu balik kg nenek akan bekalkan mkn kegemaran ku untuk dibawa keasrama.Aku pula selalu pesan nenek agar makanan yang dibekal tu biar lebih blh berkongsi sama dengan kawan sebilik.
Setelah hampir 6 bulan aku bersekolah asrama halim selalu temani aku bila keluar beli mknan di luar sekolah. Ada kala aku bawa dia balik kg . Keakraban aku dgn dia tu tiada apayang berlaku masa yang terdekat. Dia budak rembau. Bila mana dia berkawan dgn aku byk perangai buruk nya berubah iaitu bersolat dan hormat pada guru.
Aku tak tahu yang halim jatuh hati dgn aku bab budi pekerti ku yang sungguh baik buat dia.Setelah setahun aku berkawan dgn dia dan penghujung tahun cuti panjang aku balik bercuti di kg juga dia balik kerembau hanya pada masa itu surat saja sebagai penganti diri. Dlm diam kami bercinta dalam surat setiap 2 hari surat nya akan sampai pada aku juga dia. Dlm surat tu penuh dgn kata2 sayang juga puisi indah membuat aku hayal bila membaca juga ayat2 yang indah ku balas pada dia.
Menjelang beberapa minggu bercuti dia berhasrat nak menjenguk ku di kg dan aku pun membalas kat halim dipersilakan lah dtg ke kg ku.
Halim pun datang dan aku jemput dia stesen bas Kuala Klawang . Masa tu hubungan hanya bas awam aja.
Bila Halim sampai hati ku riang sekali mcm satu cahaya yang dtg menerangi hidup ini dan pertama kali halim mencium pipi ku bila aku bersalam dgn dia distesen bas tersebut tapi tiada mata yang memandang pada masa tu.
Sebelum pulang kami pun pekena air batu campur kat satu gerai tepi pekan kuala klawang masa tu. Bagi ku tu lah air batu campur yang amat enak masa tu. Setelah itu kami pun beredar pulang kerumah nenek.
Nenek aku memang sporting sekali, bila ku bawa halim balik dia layan halim macam dia layan aku juga.
Pada malam hari kita orang sama2 tgk tv sambil bercerita dan bermanja.Masa tu aku hanya duk dgn nenek dan datuk. Dia orang dgn hal dia orang ke masjid dan pulang jam 9 mlm, tingal lah kami 2 org kat umah.
Pada masa tu tak ada apa yang berlaku sekadar kami suka bergurau senda aja. Bila nenek dan datuk balik dari masjid kami orang makan malam bersama dan setelah itu kami teruskan menonton tv.
Mlm tu kami berdua pakai kain sarung je biasa lah budak kg mana ada boxer masa tu lagi pun kami tak tahu apa2 pun. Bila jam 10.30 mlm kami bentang tilam dpn tv dan mungkin berlabuh di depan tv aja malam tu.
Jam menunjukan jam 12 malam dah hampir tgh malam siaran tv masa tu hanya sekaran jam itu aja.
jam 12 kami pun tutup lampu dan mulai meletakan kepala dibantal juga halim. Masa tu halim memeluk tubuh ku dan hati ku mulai berdebar2.
Dalam pada itu halim membisik ketelinga ku " Abg rindu sgt2 pada adik" lalu dia mencium pipi ku berkali2. Aku biarkan je masa tu. Hati ku pun berbisik juga yang aku rindu kat dia juga.
mlam tu bagi ku sungguh bermakna hidup yang kosong telah di isi. Itu lah malam pertama ku bersama abg halim.
Malam pertama halim aku di beri kucupan mulut yang pertama tanpa buang masa aku sambut kucupan itu dgn mesra sekali. Kami berkucupan dimalam tu hingga hampir 1/2 jam sungguh sedap sekali. Malam itu halim mengugapkan kata2 sayang pada ku sungguh indah sekali rasa mcm mlm pengantin baru.
Masing2 membalas kucupan samapai satu ketika halim memebelai pedang ku sampai aku tak tertahan seronok nya. aku biarkan je apa yang nka dilakukan. Juga aku pun mulai merayap seluruh tubuh dia masa tu.
Malam pertama aku bersama halim sungguh bermakna sekali, Malam tu dia telah melerai semua tanda tanya dalam fikiran ku selama ini.
Malam tu halim togelkan aku juga aku pun buat pada dia.Tak habis2 dia membisik kat telinga ku perkatan sayang dan cinta. Malam tu kami layan nafsu sama2 hingga ke subuh.   malam itu lah aku rasa sungguh bahagia sekali dgn halim.
Malam itu lah ku rasa halim hisap kote ku juga aku rasa nikmat menghisap kote halim. Kote halim sungguh keras malam tu dan besar dari pada aku. Kami byk romen dan kissing malam tu tiada benda berat yang berlaku. Dah hampir subuh halim dan aku buat 69 kami sama2 pancut masa tu dalam mulut masing2 tapi aku tak tahu samada halim telan air ku atau tidak tetapi aku telan air dia mlm tu. Itu lah pertama kali aku merasai air lelaki remaja.
Setelah selesai kami orang pun tidur dalam satu selimut hingga jam 9 pagi bab nenek dan datuk tak pernah kacau aku bila tidur mau pun gerak akau dikala kau tidur, dia akan membiarkan je selama mana aku nak tidur.
Pagi2 kami serapan bersama iaitu lempeng pisang yang telah terhidang dimeja mkn yang disedikan oleh nenek.
Disiang hari kami berjalan sekeling kg dgn berbasikal bersama sambil mandi manda di sungai., sungguh seronok sekali masa tu.

Di siang hari kami tak ada buat apa2 adengan pun cuma bermain secara ank kg je pergi ke hutan juga main dgn kawan2 yang lain.Tetapi setiap malam aku bersama halim biasa lah mcm mlm pertama. Halim duduk kat umah aku selam 5 hari sungguh seronok sekali. Mlm akhir dia bersama aku halim meluahkan perassan cintanya pada aku. Malam akhir kami tak tidur lansung bercerita sambil beromen kissing dan lain2. Mlam tu 2 kali air ku terpancut kote ku tak mahu lembik walau pun dah 2 kali air keluar juga halim. Pagi dia nak balik kerembau kami org mandi bersama dibilik air nenek masa tu tak kisah. Sambil mandi kami buat yang ringgan sambil ketawa.
Setelah kami siap madi dan halim pun dgn pakaian yang kemas  untuk pulang nenek telah siapkan sarapan istemewa buat aku dan halim pulut sambal tumis, kami pun mkn bersama masa tu juga nenenk dan atuk sekali.

Sampai masa aku hantar halim kesyesen bas dia telah bersalam dgn nenek dan datuk ku masa tu. Datuk beri duit tambang sebyak Rm 10.00 pada halim. Aku pun hantar dia kestesen bas dgn naik basikal aku.

Masa perpisahan tu halim beri kata sayang pada aku juga masa tu aku panggil dia abg. Sebelum dia naik bas dia cium pipi ku juga aku tapi aku menangis masa tu bab rasa syg dan jatuh hati pada halim. Setelah bas meninggal pekan aku pulang dgn semangat longlai tapi nenek aku perasan pada diri ku masa tu bab nampak muka cam murung je serta berdiam diri.

Nenek faham erti hati ku lalu tanya sunyi ke tak ada halim lalu kujawap dgn deraian air mata aku sunyi tak ada kawan bermain, lalu datuk menyampuk nanti pergi lah pula umah halim. Masa tu hati ku jadi reda.
Selang beberapa hati aku dapat surat dari halim dan mengata dia rindu pada ku. Aku pun balas surat itu macam yang dia kata rindu juga pada dia. Masa tu cerita hasrat di hati nak bertandang ke kg dia.
Beberapa hari selepas tu halim membalas surat yang ku beri lalu aku membuat temujanji menjemput ku distesen bas seremban.
Pada malam selepas nenek dan atuk balik dari masjid, masa tu akmi mkn bersama aku ajukan hasrat nak gi bertandang kerumah halim, Tanpa bantahan juga dorogan atuk dan nenek aku dibenarkan pergi. Dia tahu hati ku kosong perlukan sorang kawan masa cuti panjang ini.
Selang beberapa hari selepas tu aku pun pergi ke kg halim dan halim menjemput ku di stesen bas seremban. Masa tu hati ku rasa sungguh rasa ceri sampai nenek pun perasan dimana dia menegur yang aku ni suka sgt nak jumpa Halim

Ok nanti tunggu cerita aku kat kg halim pula.

No comments:

Post a Comment